vrijdag 16 juli 2010

De kids gaan duiken

Vandaag staat onze laatste duik gepland, om 10.15 moeten we ons weer melden voor het vaste ritueel. We zitten even in dubio, ik voel me bluh, heb keel-en hoofdpijn en Redmer heeft last van zijn oren, maar eigenlijk willen we ook wel duiken.
We besluiten dat Redmer met de jongens mee gaat. Hij gaat niet duiken maar kan wel foto's maken. En die gasten vinden het toch wel prettig als er een van ons mee gaat.
Ik blijf thuis met Twan, we kunnen altijd volgende week nog een keer duiken als we willen.

Om 09.45u vertrekken de mannen richting Estartit en ik ga met Twan om 10.00u naar het zwembad, we zijn daar een van de eerste want het zwembad is net open.
Ik ben op de rand van het zwembad gaan zitten en heb geloof ik wel een uur lang ringen weg lopen gooien die Twan dan weer vrolijk opdook en terug kwam brengen. Hij was net zo'n hondje, maar vermaakte zich prima. Nadat ik toch ook nog maar even het water ben ingegaan zijn we daarna terug gegaan naar de "villa". Daar hebben we samen lekker zitten lezen tot de mannen rond 13.00u terugkwamen.

Die hadden het prima naar hun zin gehad, ze hebben gedoken met Divemaster Derek en zelfs een rog en twee octopussen gezien.
Vooral de rog is bijzonder, die schijn je daar niet vaak te zien, helemaal top dus.

De rest van de dag lekker rustig aangedaan, de jongens zijn nog naar het zwembad geweest en aan het einde van de dag weer met zijn allen naar het strand.
Het wordt waarschijnlijk een beetje eentonig om te lezen, maar wij vinden het heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten